Для вимірювання величини обирається мірка (одиниця вимірювання).
Величини
|
мірки (одиниці вимірювання)
|
довжина
|
міліметр (мм), сантиметр (см), метр (м), кілометр (км)
|
маса
|
грам (г), кілограм (кг), центнер (ц), тонна (т)
|
місткість (об’єм)
|
літр (л)
|
температура
|
градус (ᵒ)
|
час
|
секунда ( с ), хвилина ( хв ), година (год)
|
площа
|
квадратний міліметр, квадратний сантиметр ( ), квадратний дециметр ( ), квадратний метр ( ) ,
ар ( а ), гектар (га ), квадратний кілометр () |
Порівнювати, додавати й віднімати величини можна тільки тоді, коли вони виміряні однаковими мірками.
Площа – це величина, яка характеризує, більше чи менше місця фігура займає на площині.
Площа – це величина, яка характеризує, більше чи менше місця фігура займає на площині.
знак
«витікає»: ═˃ це математичний символ, який замінює слова «отже»,
«тому», «виходить».
a > b, b > c ═˃ a > c (а більше, ніж b, b більше, ніж с, витікає, що а більше, ніж с)
Готуємося до контрольної роботи
1. Обчисли зручним способом.(Хід обчислення записати, зразок с.44 № 1)23+85+77+215
(265+378)-65
832-(48+732)
2. Розв'яжи задачу двома способами. (Схеми обов'язково креслити)
У трьох мішках 210 кг цукру. У першому мішку 69 кг, а в другому - на 5 кг більше, ніж у першому. Скільки кілограмів цукру в третьому мішку?
3. Склади програму дій та обчисли.(Обчислення виконуй "стовпчиком"по діям, зразок с.32№4)
(536-184)-(603-327)
4. Знайди периметр квадрата зі стороною 14 см. Зменши кожну його сторону на 8 см і знайди периметр нового квадрата.(Короткий запис задачі можна показати не схемою, а накресливши довільний квадрат, зразок с. 54 №5)
5. Виконай дії.(Обчислення виконуй "стовпчиком", виконавши перетворення величин)
3 м 4 см - 16 дм = _____см = __м__дм__см
4 м 3 дм - 1 м 67 см = _____см = __м__дм__см
Математика: переставний і сполучний властивості додавання;
Переставний закон: a + b = b + a
Від перестановки доданків сума не змінюється
Сполучний закон: (a + b) + c = a + (b + c)
Сполучну властивість можна сформулювати по-різному:
- Щоб до суми двох чисел додати третє число, можна до першого числа додати суму другого і третього.
- Щоб до числа додати суму двох чисел, можна спочатку додати до нього перший доданок, а потім другий доданок.
- Значення суми чисел не залежить від вибору порядку дій.
Математичний диктант
- збільшити число 425 на 7;
- зменшити 601 на 3;
- на скільки число 960 більше числа 700;
- зменшуване 400, від'ємник 5, знайдіть різницю;
- я задумала число, зменшила його на 6 і отримала 398, яке число я задумала?
Математичний диктант
- 33 більше задуманого числа на 8. Яке число задумали?
- Задумане число менше числа 42 на 10. Яке число задумали?
- Яке число треба додати до 17, щоб отримати 56?
- Яке число треба відняти від 61, щоб отримати 15?
- 70 більше невідомого числа на 17. Чому дорівнює невідоме число?
Математичний диктант
- Діти поїхали на екскурсію автобусами. В одному їхало 22 дітей, а в другому - 47. Скільки дітей всього поїхало на екскурсію?
- В коробці лежало декілька іграшок. Коли з неї взяли 26 іграшок, то залишилося 23 іграшки. Скільки іграшок було в коробці?
- Зріст Петрика 96 см. Даринка нижча Петрика на 7 см. Якого зросту Даринка?
- Для уроків фізкультури купили 47 футбольних м'ячів і 18 баскетбольних. На скільки менше купили баскетбольних м'ячів , ніж футбольних?
- В нашому домі 16 поверхів, це на 7 поверхів більше, ніж у сусідньому. Скільки поверхів у сусідньому домі?
Вчимося порівнювати
4 м 17 см 🔳 47 см 2 м 8 см 🔳 82 см
24 дм 5 см 🔳 7 м 245 см 🔳 25 дм
102 см 🔳 5 дм 4 см 1 м 2 см 🔳 21 дм
1 м 4 дм 🔳 104 см 140 см 🔳 14 дм 5 см
Вчимося розв'язувати задачі різними способами, складаючи вирази.
Після того, як Святий Миколай відвідав декілька будинків і поклав дітям під подушки 325 ляльок і 594 машинки, у нього залишилось 6 машинок. Скільки іграшок було у Святого Миколая?
Вчимося складати вирази до задач і знаходити їх значення.
а = 8.
Дельфіни годують своє маля а місяців, а сині кити - на 4 місяці довше. Скільки місяців залишилося годувати китові своє маля, якщо йому вже виповнилося 5 місяців?
Працюємо з геометричним матеріалом.
Довжина прямокутника 42 см, це на 30 см більше ширини. Чому дорівнює периметр прямокутника?
Розв'язуємо завдання від Мудрогнома.
У потязі 16 вагонів.
а) Яким за порядком буде 12-й вагон, якщо рахувати із "хвоста " потягу?
б) Яким за порядком буде 7-й вагон, якщо рахувати із "хвоста " потягу?
Вчись правильно розв'язувати складені рівняння і коментувати хід розв'язання, називаючи компоненти дій.
( 2 + х : 7 ) ∙ 8 = 72 Остання дія множення, отже невідомий множник (2 + х : 7).
2 + х : 7 = 72 : 8 Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник. (2 + х : 7) дорівнює частці 72 і 8, тобто 9.2 + х : 7 = 9 Тепер остання дія додавання, невідомий доданок (х : 7). Щоб його
х : 7 = 9 - 2 знайти,потрібно від суми відняти відомий доданок, (х : 7) дорівнює різниці 9 і 2, тобто 7.
х : 7 = 7 Невідоме ділене. Щоб знайти ділене, треба дільник помножити на
х = 7 ⋅ 7 частку, х дорівнює добутку чисел 7 і 7, тобто 49.
х = 49
(2 + 49 : 7) ⋅ 8 = 72 Перевірка: підставимо в рівняння замість х число 49 і полічимо ліву 72 = 72 частину. 49 : 7 = 7, 2 + 7 = 9, 9 ⋅ 8 = 72 - вірно. Отже рівняння
розв'язано вірно.
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити